קורס קציני מכונה – אקה התרסי

0

אקה התרסי                                                        25 באוגוסט 2018

קורס קציני מכונה בחובלים ה'

ביום 17 באוקטובר 1956 התגייסתי ביחד עם בני כיתתי מחזור א' של בית הספר לקציני ים. ביום 21 באוקטובר 1956 התחלתי קורס קצינים בסיסי. חלקו אותנו בין הכיתות השונות. אני הוצבתי לכיתה ג' עם בן כיתתי חנוך בו אליהו. המדריך שלנו היה סג"מ אמנון אליעז בן קיבוץ בית אלפא. הקורס הסתיים ביום 21 בינואר 1957 בטקס על מגרש המסדרים שסקר אותו הרמטכ"ל משה דיין.

הרמטכ"ל משה דיין סוקר את מסיימי קורס הקצינים הבסיסי 10 בינואר 1957

הרמטכ"ל משה דיין סוקר את מסיימי קורס הקצינים הבסיסי 10 בינואר 1957

מיד עם סיום קורס הקצינים בו הוענקה למסיימים סיכת מ"מ והצטרפנו לקורס חובלים ה' שהיה בעיצומו. בשנים 1948-1956 התקיימו 4 קורסי חובלים לשייטים ורק קורס אחד של קציני מכונה. קורס חובלים ה' היה הקורס הראשון שבו שולבו המכונאים והשייטים לקורס אחד משולב.

בעוד שהשייטים בוגרי בית הספר השתלבו מיד בבה"ד חיל הים אנחנו המכונאים הועברנו לבית ספר טכני של חיל האוויר בו, במשך חודש ימים קבלנו הכשרה במנועי ספינות הטורפדו.

עם סיום פרק זה בקורס חזרנו לבה"ד חיל הים ושוכנו בצריפים שנותרו בבה"ד מימי הבריטים. צריפים שהיו נפרדים ממגורי השייטים. אמנם היינו חלק מקורס החובלים ה' אך התנהלנו בנפרד לחלוטין. בבית הספר לקציני ים  למדנו את התיאוריות של פעולת המנועים השונים, תרמודינמיקה ועוד. בזמן הקורס התמקדנו בהכרת הדוודים, הטורבינות ומערכות העזר של המשחתות, שזה עתה הגיעו לחיל הים. בסיומו של הקורס קבלנו הסמכה של מתמחה קצין משמרת מכונה במשחתות.

באותה עת, החל יוסל'ה דרור, בגיוס מתנדבים לשירות ביחידת הצוללות שהחלה להתגבש. בין הראשונים שהתנדבו היו שני חניכי קורס החובלים: איבן דרור ויורם ברים. אני התלבטתי כשבוע ומיד הצטרפתי לחבורה.

אנחנו, המכונאים סיימנו את הכשרתנו במחצית 1957 והוצבנו ביחידות חיל הים השונות עד שהשייטים יסיימו גם הם את הקורס. אני הוצבתי באח"י אילת שהייתה בשיפוץ. הסיום הרשמי של קורס חובלים ה' היה ביום 7 בדצמבר1957.

"אקה" תא"ל דימ' אלחנן התרסי

שתף.

אודות המחבר

השאר תגובה

כל הזכויות שמורות 2015-2024 © | תנאי שימוש | פרטיות