תא"ל מיל אריה רונה

0

 

 

 

אריה רונה תת אלוף בחיל הים

ילדות יליד 1942, סובוטיצה יוגוסלביה. עלה לארץ ב-1948.
נשוי, אב לארבעה. בעל דרגת תת אלוף בחיל הים

בוגר בית הספר הימי לקציני ים בעכו (1961). בעל תואר B.A במגמת היסטוריה של המזרח התיכון ובגיאוגרפיה, אוניברסיטת תל אביב (1977). בעל תואר M.A בניהול, מכללת הצי של ארה"ב (1983). בוגר השתלמות מפקדי אוגדות בצה"ל (1984). בעל תואר M.A בהיסטוריה במגמת המזרח התיכון, אוניברסיטת תל אביב (1992). בוגר קורס לניהול ושיווק, אוניברסיטת חיפה (1993).

רונה שולט בשפות עברית, אנגלית ואיטלקית ובעל ידע חלקי בערבית, הונגרית, טורקית וגרמנית.

סג"מ אריה רונה בגשר הטרפדת

סג"מ אריה רונה בגשר הטרפדת

במסגרת שירותו הצבאי עסק בקשת רחבה של תפקידי פיקוד בים, בתפקידים של ארגון וניהול, טיפול בכוח אדם, הקמת מסגרות ארגוניות ופיקודיות חדשות, פיתוח תורות לחימה ויישומן וקליטת כלי שיט חדשים והכנסתם למערך המבצעי.

בשנים 1983-1981 היה מפקד שייטת הסטי"לים. בתפקיד זה פיקד על כוח הסטי"לים של חיל הים. הפיקוד על היחידה הגדולה בחיל הים כלל אספקטים טכניים ומבצעיים, פיתוח תורות לחימה ויישומן וביצוע מאות מבצעים ברחבי הים התיכון וים סוף.

בשנים 1988-1985 היה ראש מספן מודיעין במיפקדת חיל הים. לתפקיד זה תחומי אחריות מגוונים. בנוסף אפיין רונה את מערך המיחשוב של המספן, הקים יחידות משנה מקצועיות, הגדיר את תפקידן ופיקח על פעילותן, ויישם חלק מתפיסתו בדבר חינוך הקצונה, הכשרה אקדמאית של קצינים, קידום וסיווג כוח אדם.

בשנים 1991-1989 היה נספח צה"ל ונציג משרד הביטחון באיטליה ובצ'כוסלובקיה. במסגרת התפקיד עסק בקשר בין הצבאות והתעשיות הביטחוניות של איטליה, צ'כוסלובקיה וישראל ובלמידת צרכי מערכת הביטחון האיטלקית. עבודתו התרכזה במציאת אפשרויות לשיתוף פעולה ובקידום הקשרים בין התעשיות הביטחוניות.

לאחר שיחרורו מצה"ל ,  עמד בראש אגף המכללות במשרד החינוך.
ב-1992 ניהל את פרויקט הקמת קניון מלחה בירושלים של חברת קנית. התפקיד כלל ניהול מו"מ עם שוכרים, פיקוח על ההקמה, הקמת צוות ניהול ואחזקה ועריכת חוזים.

 

בשנת 1994 , מונה למנהל רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה , תפקיד שמילא במהלך 15 שנים . בתפקיד זה היה עסוק מאוד בדרך לשמר את יכולת המאים העבריים למדינת ישראל. שמירת אוניות שיפליגו בדגל ישראל ועידוד  לחינוך ימי כמקורות לכח אדם.

 

 

עם יציאתו לגימלאות בשנת 2009 , חזר ללימודיו האקדמיים. רונה , אב ל4 ילדים וסב לארבעה נכדים .

שתף.

אודות המחבר

השאר תגובה

כל הזכויות שמורות 2015-2024 © | תנאי שימוש | פרטיות