סיפור קטן על רב גדול רס"ן מיל גדי גל ביליג

0

רס"ן מיל גדי גל (ביליג)                                           10 באוגוסט 2017

סיפור קטן עם רב גדול

לאחר סיום קורס חובלים 1968 ירדתי לשרת  בשארם א שייך הוצבתי לנחתת פ-53, המפקד היה שאול חורב ואנכי סגנו, כשיגרה היינו מפליגים לאיי טיראן וסנפיר. המטרה  להראות נוכחות ולספק אספקה לחיילים המוצבים באי.

באחת ההפלגות ערב חג הפסח יצא אתנו הרב הצבאי הראשי,  כבוד הרב שלמה גורן. הוא בא  על מנת לברך את החיילים המוצבים באי ולאחל להם חג שמח.

יצאנו ממפרץ שארם הים היה שקט. אולם בעת פנייתנו מזרחה  לכיוון האיים קיבלנו רוח צפונית וים גלי, עם הרבה שפריצים בפנים. הספינה הטלטלה וכבוד הרב גורן החל להרגיש לא טוב, ישבנו על הסיפון העליון. שאלתי את הרב האם מעוניין בדלי שיהיה צמוד אליו.  הרב ביקש עט ונייר ,קיבל את מבוקשו ורשם על הפתק מה שרשם וזרק לים.

הגענו לאי טיראן ונחתנו. הרב ירד לברך את החיילים ולאחל להם חג שמח,

בסיום הסיור עזבנו את האי ויצאנו לכיוון הבסיס שארם א שייך.  פנינו  מערבה והפלגנו כאשר הגלים באו מכיוון הירכתיים ,הספינה התנהגה יפה ללא טלטולים ושפריצים. פניתי לרב ושאלתי אותו איך הוא מרגיש?

הרב ענה, אתה רואה הפתק שזרקתי לים עם הבקשה עזר לנו ולכן הים שקט,

עניתי לרב- נכון אתה צודק,

גדי גל ביליג

הנחתת פ-63 ועוד נחתות 60 מטר מחיפות על חוף סיני בתקופת מלחמת ההתשה.

הנחתת פ-53 ועוד נחתות 36 מטר מחיפות על חוף סיני בתקופת מלחמת ההתשה.גל ביליג

השלמה תא"ל שאול חורב

למיטב זכרוני דווקא הרב גורן שישב על כסא המפקד הרגיש טוב, שאר האנשים ובנו בכללם אכן הרגישו רע מאוד והקיאו.

הרב רשם על הפתק "הים יידום", וכאשר הגענו דרומית לאי טיראן והים שם היה שקט יותר, הוא אמר לי: "אתה רואה הפתק שלי עזר". עניתי לו שאנחנו כרגע במחסה של האי טיראן, ואם הוא רוצה, אפשר לפנות מערבה ולהוכיח לו שהפתק לא עזר…

ביום שישי בערב השתתף הרב גורן בארוחת שבת שנערכה בבסיס. הוא נשא נאום על מספר נושאים ובסוף גם שילב את הארוע שקרה לנו בהפלגה לטיראן וציין כי צריך להאמין ומפקד הנחתת בה הפליג היה ספקן…

שאול חורב

 

 

 

שתף.

אודות המחבר

השאר תגובה

כל הזכויות שמורות 2015-2024 © | תנאי שימוש | פרטיות