להקת חיל הים – 1 באפריל 1972

0

"הצגת הבכורה של להקת חיל הים"  המתיחה של 1 באפריל 1972 סא"ל דימ' אמנון בן ציון

שרתתי במפקדת חיל הים בסטלה מריס בתור ראש מדור גיוס וקד"צ והיה "משעמם" ולקראת 1 באפריל שנת 1972 בא לי רעיון מתיחה של כל קציני מפקדת חיל הים.

"המתיחה" הייתה הצגת בכורה של להקת חיל הים "בוא אלינו לים" שאליה יוזמנו הקצינים. שותפי הסוד היו רק צוות המשרד שלי, קצינת החינוך סרן יהודית קנל שנתנה לי את שם ההצגה וסגן רן אבירן ז"ל מפקד בית הדפוס של חיל הים.

להקת חיל הים עם הזמרת חיה בהופעה בפני חיילי צה"ל בסיני 1972

להקת חיל הים עם הזמרת חיה ארד בהופעה בפני חיילי צה"ל בסיני 1972

ההזמנה עוצבה והודפסה על נייר משובח במשרד שלי. נכתבו הכתובות של כל קציני המפקדה כולל שלי למעט מפקד חיל הים וסגנו ו-2 קצינים שלא סבלתי שישבו במשרד לידי. ההזמנות נשלחו דרך הדואר הצבאי של המפקדה ולא דרך הדואר הצבאי של המדור.

"התוצאות"

ביום ההצגה נשים הלכו למספרות שכרו בייביסיטר התגנדרו ובאו לקולנוע "שביט" הכחול שבו הייתה אמורה להתקיים ההצגה כאילו.  בשעה 21:00 התחילו להבין שזו מתיחה ועזבו את המקום. עד היום אני מצטער שלא באתי גם אני לשם כדי לראות ולשמוע.

למחרת התחילה "המהומה" במפקדה באו גם אלי והצגתי את ההזמנה שקיבלתי ואז איתרו את 2 הקצינים שלא קיבלו את ההזמנה וירדו עליהם. אבל בישיבת המטה של חיל הים הטיל מפקד החיל האלוף בוצר על רמ"ד בטחון שדה רסן משה פלג לחקור מי ביצע את המתיחה.

פלג ניחש מיד שזה אני אבל לא אמר דבר. גם סא"ל רמי לונץ שהיה רמ"ח מודיעין ידע מיד שזה אני (היה מפקד קורס חובלים שלי) ושתק. וכלום לא קרה.

יסלחו לי כל הנמתחים שהיו צריכים להסתכל בלוח השנה.

פרס 'כינור דוד' שזכתה בו להקת חיל הים פעמיים ב1971 והשנייה, 1972

פרס 'כינור דוד' שזכתה בו להקת חיל הים פעמיים ב1971 והשנייה, 1972

אמבץ

שתף.

אודות המחבר

השאר תגובה

כל הזכויות שמורות 2015-2024 © | תנאי שימוש | פרטיות