תחילת עמותת חיל הים והנצחת חללי המשחתת אילת

0

מאת סא"ל דימ' גרשון רביד                                                             17 בינואר 2019

תיאור תקופת היותי מנהל עמותת חיל הים

עד שנת 1994 ניהל את העמותה בהתנדבות אל"מ (מיל) פיני קפלן. בתחילת 1994, בהיותי בחופשת שחרור פנה אלי אלוף ביני תלם ז"ל (בתיווכו של רמי בובליל) שקיבל על עצמו להיות יו"ר העמותה  וביקש שאנהל את העמותה ויחד קבענו את מטרותיה ויחד גייסנו להנהלת העמותה חברים שיסייעו לממש את המטרות הללו.

בין חברי ההנהלה היו: רמי לונץ שסייע רבות במורשת חיל הים, אריה מרמרי, רמי בובליל שסייע בכל דבר. ביני תלם פרש מתפקידו בסוף 1996 ואני עזבתי ביולי 1997. אלוף אברהם בן שושן החליף את ביני תלם ואילנית מונתה למנכ"ל העמותה.

המטרות היו: הרחבת חוג החברים, שימור מורשת וההיסטוריה של חיל הים, ביצוע אירועים שמהוות נקודות ציון בדרכו של חיל הים. בהמשך נוספה עוד מטרה שלא מומשה- הקמת מוזיאון חיל הים בנמל חיפה.

גיוס חברים: הצלחנו לגייס כ-1000 חברים, ביניהם כמה בעלי הון כמו סמי עופר ז"ל, עזריאלי ז"ל ועוד.

יגאל תומרקין

יגאל תומרקין

אירועים שאני זוכר: הגדול שבהם היה אירוע לזכר אסון אח"י אילת, בשיתוף עם חיל הים. אלוף דודו בן בעש"ט שהיה רמכ"א, היה פעיל מאוד. באפריל 1994 קיימנו טקס לקביעת האנדרטה לזכר חללי אח"י אילת בשובר הגלים (שבינתיים הועבר משם) את האנדרטה הקים יגאל תומרקין.

בהמשך יצאנו להפלגה באניית נוסעים Sea Harmony  שהצלחתי לקבל ממר כספי מ"כספי ספנות". בהפלגה השתתפו משפחות שכולות וניצולים. הפלגנו לכיוון פורט סעיד לאתר הטביעה ובשעת הטביעה ערכנו טקס שהנחה אותו דן כנר ושרה הזמרת אביבה אבידן. אח"י אילת סער 5 שאך נכנסה לשרות ליוותה אותנו והטילה זרים למים.

בדרך חזרה התקיימה שיחה חופשית עם המשפחות- השכולות והניצולים בהנחיית הבמאי בני עורי, שהקרין סרט תיעודי על אח"י אילת. הארכתי בתיאור מכיוון שזה היה אירוע מאוד מיוחד ומרגש מאוד.

לפני האירוע הייתה לניצולי אח"י אילת עמותה משלהם. הם הצטרפו לעמותת חיל הים ובראשם נציג הניצולים, מר שלמה מנחם שהיה מאוד פעיל

לכידת ה"איברהים אל אוול"- איתרתי את רשימת המפליגים של מי שהשתתף במבצע וקיימתי ערב מורשת עם אמצעי המחשה, במוזיאון חיל הים.

מעת לעת התקיימו עוד אירועים שהם ערבי מורשת ליחידות השונות.

מוזיאון חדש לחיל הים: גייסנו את סמי עופר שהכניס את אחיו, יולי למעגל התורמים הפוטנציאליים להקמת מוזאון. השגנו הסכמה של עמרם מצנע שהיה ראש עריית חיפה והסכמתו של מר שורש לרר שהיה מנהל רשות הנמלים, להקצות לנו 11.5 דונם בנמל להקמת המוזיאון. לאחר עזיבתו של ביני תלם לא הייתה נכונות להמשיך במפעל החשוב הזה וחבל, פיספסנו.

גרשון רביד

גרשון רביד

סא"ל דימ' גרשון רביד

אנסה לבדוק מה שמה של האוניה של כספי ספנות ולאתר את הסרט של בני עורי מערוץ 11.
מבקש להוסיף את שמותיהם של 2 אנשים יקרים שסייעו מאוד בארגון הטקס וההפלגה עם הניצולים והמשפחות השכולות לאזור פורט סעיד ב- 1994: מר שלמה מנחם- נציג הניצולים שיזם את הרעיון והיה שותף פעיל ויד ימיני בכל המבצע .  רס"ב קליימונט, דבש לימון ז"ל, האגדי, שבנה והוביל את הטקס המרשים בשובר הגלים וסייע בארגון . וכמובן כל מי שהזכרתי בתיאור ששלחתי אליך ובפרט ידידי, אלוף מיל' דודו בן בעש"ט שסחף ורתם את חיל הים למבצע המרגש הזה.

 

 

 

שתף.

אודות המחבר

השאר תגובה

כל הזכויות שמורות 2015-2024 © | תנאי שימוש | פרטיות