יחידה 5533 באגם המר סא"ל יצחק שמיר

0

 

סא"ל  יצחק שמיר                                                   19 באפריל 2018

יחידה 5533 פנרה באגם המר 

היחידה הוקמה ב-24 באוקטובר 1973 מיד בסיום הלחימה במלחמת יום הכיפורים ופורקה בסוף פברואר 1974 עם עזיבת האזור במסגרת הסכמי השלום עם מצרים. מיקום הבסיס היה במתחם מנהלת המצרית של האגם המר ומבנים נטושים של החטיבה הפלסטינאית מצבא מצרים. על שפתו המערבית של האגם.

הכח הראשון שנכנס למתחם הבסיס היה בפיקודו של רס"ן יצחק אלמוג. קורל אני הייתי מפקדה במשך מרבית התקופה עד אמצע חודש פברואר 1974 שאז מסרתי היחידה ושבועיים מאוחר יותר נסגרה.

המשימות שעמדו בפני היחידה היו:  שיטור ומניעת פיגועים באגם המר. סיוע לוגיסטי לגשרים ששימשו את כוחותינו באיזור 'מצמד'. סגר ימי על מוצב מצרי שהוחזק על ידי פלוגה מהארמיה השלישית. קליטת חלקי גשר והצבת אלטרנטיבה לגשרי מצמד באמצעות דוברות חיל הנדסה בין הגדה המזרחית למערבית של האגם המר. אספקה ומים לאניות הסוחר התקועות באגם המר מאז מלחמת ששת הימים.

כלי שיט – היו לנו 4 ספינות יתוש שהועברו מימת ברדוויל , גוררת מצרית שהושמשה על ידי צוות הבסיס, סירת מנוע כאמבולנס , סירת דל-קי ומספר סירות גומי זודיאק /דונלופ דגמים 3 ו-5. דוברת מיכלית מים עצמאית  להעברת מים לאוניות

רכב

קבוצת מטה היחידה

קבוצת מטה היחידה

כח אדם – היה לנו מטה מצומצם לפיקוד ושמירת קשר. ארבעת צוותי היתושים, צוות מתוגבר של כ-30 לוחמים מיחידה 707.  צוות לוגיסטי שכלל טבחים ימאים נהגים ומכונאים,  בפיקוד רפי יוסיף-און

כפיפות וסיוע – היינו יחידה של בסיס אשדוד בתחילת הפעילות נתמכנו על ידי אוגדה 192 מאוחר יותר אוגדה 424.  בשלבים הראשונים קיבלנו סיוע באש תותחים, כנגד המוצב המצרי "בוצר" בדרום הימה, מאוגדה 404 שנמצאה ממזרח לתעלה.

תנאים – בסיס פנרה נחשב למקום המסודר ביותר ממערב לתעלת סואץ.  כלל חדר אוכל ומטבח עם טבחי צי מגוייסים. מקלחות חמות, שרותים מסודרים רפואה ורפואה מונעת צמודים.

מעטפת דאר מהאנייה הפולנית דג'קרטה וחותמת מיוחדת לאוניות התפוסות בתעלה

מעטפת דאר מהאנייה הפולנית דג'קרטה וחותמת מיוחדת לאוניות התפוסות בתעלה

הנדסה ימית – במהלך השירות קיבלנו אלינו יחידות הנדסה ימית,  שהתבססו במעגן הצפוני, כולל גשרים צפים ממונעים עצמאית גוררות, סירות חמרן, וסירות גומי רבות.

לצוותי חיל הנדסה הוצמדו אנשי ים מנוסים בפיקוד רב חובל בכיר מיכה זנדלאימון ושליטה בדוברות בים פתוח.

שיטות פעולה – לוחמי יחידה 707 ביצעו מארבים בהישט כנגד המוצב המצרי 'בוצר' וכן מיקשו איים קטנים  בקרבת  המוצב כדי למנוע התגנבות בכלי רכב אמפיביים.

לוחמי היתושים ביצעו את תפקידם במקצועיות סגרו צירים ימיים ואף ביצעו אימונים ימיים כולל הסמכת מפקדים חדשים.

ביקור מפקד חיל הים ביני תלם 31 בדצמבר 1973

ביקור מפקד חיל הים ביני תלם 31 בדצמבר 1973

ביקורים – כיחידה מרוחקת זכינו לביקור של מפקד חיל הים שהגיע ב-31 בדצמבר 1973 עם רמ"ח מבצעים יצחק דוידי.

בחנוכה הגיע נציג תנועת מכבי העולמית  עם לפיד שהורץ ממודיעין  ואיתו הדלקנו את החנוכיה.

סא"ל דימ' יצחק שמיר

רס"ן יצחק שמיר מפקד היחידה

רס"ן יצחק שמיר מפקד היחידה

שתף.

אודות המחבר

השאר תגובה

כל הזכויות שמורות 2015-2024 © | תנאי שימוש | פרטיות