שיוט הערים 1953 – מחזור א' קציני ים אריק קרמן אוקטובר 2017

0

 

שיוט הערים 1953 6 באוקטובר 2017

באוקטובר 1953 סירה של בית הספר לקציני ים השתתפה לראשונה בשיוט הערים מחיפה לתל אביב.
באותה תקופה לא היו ברשות בית הספר סירות ואימוני הימאות נערכו על סירות של הפועל חיפה. רק ב 1954 לקראת המעבר לעכו רכש בית הספר  2 סירות (1) .  לצורך שיוט הערים הושאלה לבית הספר סירה של חיל הים בשם מפרש,  "לוויתנית" Whaleboat  בעלת מערך מיושן של מפרשי גף.

לצוות נבחרו קדטים יוצאי אגודות ימיות: יעקב בן ארי (קופלה), מיכה קומרינר, אדיר כרמי, אביגדור רביד ואריק קרמן. מפקד הסירה היה גיל, מדריך בבית הספר ומפרשן ידוע.

במהלך שיוט הערים אוקטובר 1953 אריק קרמן אוחז בהגה הסירה

במהלך שיוט הערים אוקטובר 1953 אריק קרמן אוחז בהגה הסירה

בניגוד לכל הסירות שהשתתפו בשיוט וזיגזגו בקרבת החוף,  הסירה של בית הספר הפליגה ב"גלס" אחד ארוך לעומק הים, וחזרה ברוח גבית צפונית מערבית. במהלך השיוט אנשי  הצוות , מלבד ההגאי, השתופפו בתוך הסירה ולא הרימו את הראש מעבר לדופן, כדי לנצל את הרוח בצורה מירבית.

עם בוקר הגיעה הסירה אל מול חוף סידנא עלי (הרצליה), והיתה הסירה המובילה בשיוט.  אלא שאז הרוח פסקה והשתרר "שטיל"  שהיה בעוכרי הסירה בעלת המפרשים המיושנים העשויים בד עבה וכבד, לעומת מפרשי ה"בלון זיידה" (משי סינטטי) החדישים שהיו  לכמה סירות. הסירה של בית הספר הגיעה לקו הסיום במקום השלישי מתוך 27 סירות.

אריק קרמן

 

. (1) עדות בוגרי בסי"ם וקציני ים:  רב –חובל  מיכה קומרינר,  רב-חובל אלכס ווקסלר – קקי,  רב-חובל איתי בארי,  אהרון עשת, ואביגדור רביד

שתף.

אודות המחבר

השאר תגובה

כל הזכויות שמורות 2015-2024 © | תנאי שימוש | פרטיות