חברי איתן שאול ז"ל – שמעון שני יבל"א

0

                    חברי  איתן שאול ז"ל   6 באוקטובר 2017

קראתי בהערכה את כתבתו של משה אורון בנושא חיל הים במלחמת יום הכיפורים אשר מצא לנכון להזכיר את החייל איתן שאול ז"ל אשר היה חייל בספינת הטילים אח"י חיפה ונהרג בעת מילוי תפקידו. למרות השנים הרבות שחלפו המקרה הטרגי מלווה את מכריו וראוי להיזכר כחלק מהסטוריית האירועים בחיל הים.  כמי שהיה בן כתתו בבית הספר התיכון, בן מחזורו בצבא ובצוות המכונה באח"י חיפה מצאתי לנכון להוסיף פרטים אישיים על איתן.

איתן בן קריית ביאליק חניך ומדריך בתנועת הנוער מחנות העולים, בוגר בסמ"ת בחיפה במגמת מכונאות רכב, התגייס מיד בתום לימודיו בחודש יולי 1968 לצה"ל ויועד יחד עם רוב בני כתתו לחיל הים במטרה לתגבר את צוותי ספינות הטילים החדשות. תלמיד טוב במיוחד, רציני במעשיו ויחד עם זאת בחור חייכן מלא חוש הומור.

טירונות ים בבה"ד חיל הים – ספטמבר 1968 איתן כורע ראשון מימין.

טירונות ים בבה"ד חיל הים – ספטמבר 1968 איתן כורע ראשון מימין.

לאחר טירונות חי"ר, טירונות ים וקורס מכונאי סטי"ל, קורסים אותם עברנו יחד עם בוגרי מגמת מכונאות מבית הספר מכמורת, הוצבנו כשלושה חודשים לאחר הגיוס במחלקות המכונה של ספינות הטילים השונות אשר הגיעו זה עתה מצרפת.                                                                     בכל  אותה תקופת הכשרה אינטנסיבית זו, מהגיוס ועד להצבה בספינה, איתן היה חלק הדוק, בלתי נפרד מהחבורה המגובשת, ברצינות מעשיו, וחיוכו האופייני והמרגיע חיוך שנבע תמיד משמחה פנימית.

איתן ואנוכי הוצבנו באח"י חיפה. הספינה עגנה באותו זמן במספנות ישראל ועיקר פעילותה הייתה קליטה וביצוע ניסויי ים של מערכות הנשק החדשות, (תותחים, טילי גבריאל ומערכות ל"א) . מערכות נשק אלו שימשו את חיל הים בהצלחה רבה במלחמת יום הכיפורים.

איתן תיפקד כמכונאי בספינה, הוכיח את עצמו כחייל טוב ממושמע, למד במהרה את מערכות המכונה והספינה ומילא את כל שנדרש ממנו באחריות רבה כל זאת בנועם הליכות וחיוך תמידי.

 צוות אח"י חיפה  למרגלות החרמון – ינואר 1969  איתן –עומד שלישי מימין

צוות אח"י חיפה  למרגלות החרמון – ינואר 1969  איתן –עומד שלישי מימין

בעת שירותו בספינה איתן עבר קורס צלילה ביחידת הצוללים של חיל הים והוסמך כצוללן. וביצע בדיקות של תחתית הספינה. בדיקות אלו בוצעו מידי בוקר על ידי אותם חיילים בודדים מקרב הצוות שהוסמכו כצוללנים.

במשך כל זמן השירות בספינה, אשר שימשה לנו גם כמגורים. איתן התאקלם והשתלב בשגרת הפעילות של הספינה ומחלקת המכונה מקצועית וחברתית. בחור נוח ונעים שיחה עם חוש הומור

איתן הרגיש מאוד מסופק מהשרות בספינה. צוות ספינה הנמצא בקרבה גדולה זה לזה הופך להיות משפחה. והחוויה מתעצמת מעצם השותפות של הפעלת כלי שייט חדיש, עוצמתי ובעל חשיבות עליונה.

איתן שאול ז"ל

איתן שאול ז"ל

זכור לי הטיול של צוות המכונה לרמת הגולן  בחודש ינואר 1969 . יום כיף למרגלות החרמון.

תפקיד נוסף שהוטל על איתן בספינה היה טען תותח 40 מ"מ בחרטום הספינה.                           תפקיד זה תורגל באופן שוטף מידי יום כחלק מהפעלת המערכות לאחר מסדר הבוקר. ולאחריה הייתה מתחילה שגרת יום במחלקות השונות או הכנות להפלגה.

ביום 18.2.1969, לאחר מסדר הבוקר הוכרזה הודעה במערכת הכריזה על הפעלת מערכות. איתן ניגש לעמדתו בתותח כפי שעשו חיילם נוספים. לאחר מספר דקות בעת הפעלת התותח איתן נפגע ונמחץ עם הרמת קנה התותח.

איתן פונה מיד לבית החולים רמב"ם  אולם עם הגיעו לבית החולים התברר שנפטר.

בתדהמה ובצער רב קיבלו חבריו לספינה את ההודעה המרה.

נקטעו חיים של בחור צעיר, בעל יכולות גבוהות ותכניות לעתיד

בית העלמין הצבאי בחיפה

בית העלמין הצבאי בחיפה

למחרת התקיימה ההלוויה כאשר חבריו לצוות הספינה מהווים את משמר הכבוד וכתת הירי.

הותיר אחריו אב אשר לא שרד זמן רב אחר נפילת בנו,  אם ואחות צעירה מאוד מירי שאול- תבל"א.

יהי זכרו ברוך.

שמעון שני (שניצר)

 

 

 

שתף.

אודות המחבר

השאר תגובה

כל הזכויות שמורות 2015-2024 © | תנאי שימוש | פרטיות