דריו ניצן לזכרו של אריה שוורץ מחללי המשחתת אילת

0

אריה שוורץ, חלל אח"י אילת- סגירת המשולש

בשנת 2015 החליטו שומרי מורשת חיל הים על עריכת כנס לבוגרי ספינות הטורפדו. יחידה שחדלה לפעול 45 שנה קודם לכן. יצרתי קשר עם הרבה מאוד אנשים על מנת לשמוע מחוויותיהם וסיפוריהם על התקופה, סיפורים שראוי שיכתבו ויהיו חלק ממורשת היחידה ויונחלו בגאווה לדורות הבאים.

אבי בטיטו שמתגורר היום בליאון שבצרפת היה חייל באחת הספינות שהשתתפה בקרב מול ספינת טורפדו מצרית במה שידוע כקרב רומני.

צוות ט-204 למחרת קרב רומני אבי בטיטו למעלה מימין

צוות ט-204 למחרת קרב רומני
אבי בטיטו למעלה מימין

אבי סיפר לי סיפור נוסף, נוגע ללב, על חבר קרוב מאד שמצא את מותו בטביעתה של המשחתת אח"י אילת. שמו של החבר אריה שוורץ. אבי הגיע לארץ יחד עם בנו וכלתו על מנת להשתתף בכנס. הוא החליט לעשות מעשה ולנסות למצוא בני משפחה של חברו הטוב, אריה. מכיוון שעברו כבר 48 שנים, לא היה לו קצה חוט מהיכן להתחיל בחיפושיו. הוא החליט לעלות לקברו בנתניה ולהשאיר פתק על מצבתו בתקווה שהוא ייאסף על ידי אחד מבני המשפחה.

למחרת היום צלצל הטלפון, השיחה לא הייתה מזוהה. מהעבר השני הציג את עצמו אחד מבני המשפחה, ההתרגשות הייתה עצומה וסביר להניח שהדמעות לא אחרו לבוא. אבי סיפר שהוא קרא לבנו, אריה, על שמו של אריה שוורץ שאת החברות בניהם, אופיו וגבורתו לא ישכח לעולם.

 

עברה כמעט שנה והגיע לידי ספרו של משה לוי: "סילבי לא מתאימה". משה לוי הוא ניצול מאח"י אילת ואת אחד הפרקים בספר הוא מקדיש לסיפור טביעתה. החבר הטוב ביותר שלו הוא אריה שוורץ ובתוך כול ההמולה כאשר המשחתת על סף טביעתה הוא מחפש את ידידו הטוב. הוא מוצא אותו כאשר כול כולו נתון להגשת עזרה לחבריו. הוא קופץ מהסיפון לאחר שהבחין שאחת הרפסודות, עמוסה בניצולים התנתקה ויש צורך לקשור אותה מחדש. הוא שוחה לירכתיים המנותקות מהחלק הקדמי על מנת להעביר תרופות וחוזר עם פצועים לכיוון החרטום.

משה לוי מספר שבהמשך הוא נתקל באחת הגופות והוא הופך אותה על גבה .. והוא מסיים את סיפור במילים "אריה שוורץ מת כשחיוך על פניו, הוא תמיד חייך, הממזר".

 

היה ברור לי שאריה, ידידו בנפש של אבי בטיטו, ואריה חברו הנערץ של משה לוי הם אותו אדם. נותר רק לקשר בניהם ולסגור את המשולש. משה לוי ואבי בטיטו היו מאוד נרגשים  בעקבות המידע שמסרתי להם.

לאחר 48 שנים הם יצרו את הקשר בניהם וחלקו חוויות וזיכרונות על חברם המשותף, אריה שוורץ.

יהי זכרו ברוך

כתב: אל"מ (מיל) דוד ונציה-ניצן (דריו)

משפחת בטיטו עם דריו ניצן בעת מפגש אנשי הטרפדות 26 בספטמבר 2015

משפחת בטיטו עם דריו ניצן בעת מפגש אנשי הטרפדות 26 בספטמבר 2015

אחי אילת

 

 

שתף.

אודות המחבר

השאר תגובה

כל הזכויות שמורות 2015-2024 © | תנאי שימוש | פרטיות